Menu

Klachten en bezwaar

Heb je tips, signalen of opmerkingen over onze hulp- en dienstverlening, ook kritische, dan horen wij dat graag. Als je ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over hoe je te woord bent gestaan of over de hulp of dienst die je ontvangt, willen we jouw ontevredenheid graag met je oplossen.

Wat kunt u doen bij een klacht?
Je kunt jouw ontevredenheid het beste bespreken met de betreffende medewerker. Vaak kan zo’n gesprek het probleem al oplossen. Mocht je er samen niet uitkomen, dan kun je in gesprek gaan met de leidinggevende van de medewerker om tot een oplossing te komen. Jouw ontevredenheid wordt dan vastgelegd als een klacht, zodat we hier van kunnen leren. Mocht de uitkomst van dit gesprek niet leiden tot een oplossing waar je tevreden mee bent, dan kun je terecht bij een onafhankelijke klachtencommissie. Je kunt ook rechtstreeks de stap naar de klachtencommissie nemen, maar houd er rekening mee dat de klachtencommissie altijd kijkt wat je al heeft ondernomen om de klacht op te lossen. Je kunt een klacht bij de klachtencommissie indienen via dit meldingsformulier.

Niet eens met de (niet) toegewezen zorg of ondersteuning?
Ben je het niet eens bent met een zogenaamde beschikking die je hebt ontvangen van het Sociaal (Wijk)team (of VraagWijzer) dan kun je daartegen bezwaar maken. Dat kun je doen via de website van de gemeente waar u woont. Ben je het niet eens bent met de beslissing op jouw bezwaarschrift, dan kun je nog in beroep gaan bij de rechtbank. Jouw gemeente kan je informeren hoe dit werkt.

Meer weten?
Wil je meer weten over hoe wij omgaan met ontevredenheid en klachten? Klik dan hier om onze volledige klachtenprocedure te lezen. Wil je weten hoe de klachtencommissie werkt? Klik dan hier om het reglement van de klachtencommissie te lezen.