Menu

Klachten en bezwaar

Heb je tips, signalen of opmerkingen over onze hulp- en dienstverlening, ook kritische, dan horen wij dat graag. Als je ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over hoe je te woord bent gestaan of over de hulp of dienst die je ontvangt, willen we jouw ontevredenheid graag met je oplossen.
 
Wat kun je doen bij een klacht?
Je kunt jouw ontevredenheid het beste bespreken met de betreffende medewerker. Vaak kan zo’n gesprek het probleem al oplossen. Mocht je er samen niet uitkomen, dan kun je in gesprek gaan met de leidinggevende van de medewerker om tot een oplossing te komen. Je kunt dit gesprek aanvragen via de medewerker of via klachten@sterker.nl. Jouw ontevredenheid wordt dan vastgelegd als een klacht, zodat we hier van kunnen leren. Mocht de uitkomst van dit gesprek niet leiden tot een oplossing waar je tevreden mee bent, dan kun je terecht bij een onafhankelijke klachtencommissie. Je kunt je klacht indienen per post: Zorgbelang Gelderland/Utrecht, ter attentie van de voorzitter van de Onafhankelijke Klachtencommissie, Weerdjesstraat 168, 6811 JH Arnhem.  De volledige klachtenprocedure van Sterker kun je hier vinden; de klachtenregeling van de klachtencommissie kun je hier vinden. Je kunt ook rechtstreeks de stap naar de klachtencommissie zetten, maar houd er rekening mee dat de klachtencommissie altijd kijkt wat je al hebt ondernomen om de klacht op te lossen. Je kunt een klacht bij de klachtencommissie indienen via dit meldingsformulier.
 
Niet eens met de (niet) toegewezen zorg of ondersteuning?
Ben je het niet eens bent met een zogenaamde beschikking die je hebt ontvangen van het Sociaal (Wijk)team (of VraagWijzer) dan kun je daartegen bezwaar maken. Dat kun je doen via de website van de gemeente waar u woont. Ben je het niet eens bent met de beslissing op jouw bezwaarschrift, dan kun je nog in beroep gaan bij de rechtbank. Jouw gemeente kan je informeren hoe dit werkt.
 
Heb je een klacht over aangeboden deskundigheidsbevordering van Sterker?
Heb je een training, cursus of andere vorm van deskundigheidsbevordering gevolgd binnen Sterker en ben je ergens ontevreden over dan horen wij dat graag van je. Het beste kun je met je ontevredenheid terecht bij de betreffende trainer, op die manier kun je samen zoeken naar een oplossing. Mocht je er samen niet uitkomen dan kun je via dit meldingsformulier een klacht indienen. De leidinggevende van de trainer zal dan proberen om alsnog in gezamenlijkheid tot een oplossing te komen. Wil je meer weten dan kun je hier klikken voor onze volledige klachtenprocedure deskundigheidsbevordering.